loading...

Practical Self Defense (P.S.D)

Vandaag de dag is het een absolute noodzaak dat mensen leren om zichzelf te verdedigen en bewust te handelen in noodsituaties. Ondanks dat geen enkele (nood)situatie hetzelfde is, is de basis van de zelfverdediging wel altijd toepasbaar in verschillende situaties. De bestaande vechtsporten zoals Jiu Jitsu, Karate en Judo kunnen niet voldoende inspelen op de behoefte aan zelfverdediging, maar de P.S.D-methode kan dit wel. Deze eigentijdse methode is praktisch toepasbaar en gemakkelijk aan te leren.

 De P.S.D-methode is technisch simpel opgezet. Er wordt uitgegaan van 19 basishandelingen als verdediging tegen gewapende en ongewapende aanvallen (stoot-, trap- en vastgrijp- aanvallen). Deze basisvaardigheden zijn veelvuldig in verschillende situaties toe te passen en uit te bouwen. Hierdoor hoef je dus niet veel verschillende technieken te leren maar alleen te begrijpen dat je datgene wat je kent veelvuldig kan toepassen, afhankelijk van je keuze in de situatie.

Wat leer je?

  • trap, stoot en wurgtechnieken en het verdedigen daartegen
  • aanval van één of meerdere tegenstanders (gewapend of ongewapend) 
  • vlucht of hulp mogelijkheden
  • een quick-scan maken
  • het gevaarniveau inschatten 
  • theorie omtrent zelfverdediging

Wil je liever bokstraining om lekker even los te gaan? Kijk dan even op de pagina: PT boxing!

Wie geeft de training?

Fred de Bree (docent Practical Self Defense en Personal Trainer)

Neem voor meer informatie of voor het maken van een afspraak contact op via: info@debreevitaal.nl

De Bree Vitaal
Jan Steenstraat 72
3781EN Voorthuizen
06-30 38 74 03
info@debreevitaal.nl
www.debreevitaal.nl

 

Circuittraining

Op dinsdag en donderdag om 08:45 uur en woensdag om 09:00 uur start er een circuittraining. 

Bij een circuittraining wordt een schema doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert. Ook werk je aan de conditie, omdat je aan het einde van elke oefening (bijna) geen rust inlast. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is alleen van het lopen naar de volgende oefening. Circuittraining heeft dus als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Een circuittraining is voor iedereen goed te volgen, maar ook zeker uitdagend genoeg.

Acties

Geen inschrijfkosten!

10-rittenkaart groepslessen: € 60,-

8 weken 1 uur in de week Personal Training inclusief onbeperkt sporten en voedings- en beweegprogramma op maat voor € 375,-

Contact

Naam

Email / Telefoon

Bericht

loading