loading...

Pilates

Dinsdag 09:15 uur / Donderdag 19:00 uur

Pilates is al een aantal jaren razend populair in de VS en Engeland. De methode bestaat al jaren en past helemaal in het levenspatroon van nu met burnout, stress en onthaasten. Jarenlang werd het alleen door dansers en atleten gebruikt om te revalideren van blessures of om de balans tussen kracht en souplesse te verbeteren. De laatste twintig jaar wordt Pilates beoefend door een ieder die lekker in het vel wil zitten of die laatste overtollige pondjes wil kwijtraken. Nu de fitnessindustrie zoekt naar functionele trainingen, past Pilates perfect in het aanbod.

De Pilatesmethode is een zeer functionele manieren van trainen, omdat men juist een sterke romp in een neutrale houding nodig heeft bij alle dagelijkse bewegingen om daarmee rugklachten en gewrichtsaandoeningen te voorkomen. Pilates wordt aanbevolen door fysiotherapeuten in binnen- en buitenland.

De resultaten van een regelmatige training zijn ondermeer:

  •  Verhoogd lichaamsbewustzijn
  • Verbeterde lichaamshouding 
  • Verbeterde bewegingstechniek 
  • Sterke en soepele spieren Sterke en soepele wervelkolom 
  • Soepele gewrichten 
  • Verbeterde circulatie 
  • Verhoogde stofwisseling en spijsvertering 
  • Bekken stabiliteit 
  • Ontspanning door licht geconcentreerde inspanning

Bij Pilates werkt men volgens duidelijke principes. Alle oefeningen worden uitgevoerd vanuit een perfecte lichaamshouding en stabiele romp. De bewegingen zijn vloeiend, non-impact, maar bijzonder uitdagend. Er is een specifiek ademhalingspatroon. In plaats van het isoleren van een spiergroep (zoals dat bij fitness/bodyshaping gebeurt) wordt hier het gehele lichaam in elke oefening gebruikt. Het is heel bijzonder en niet te onderschatten.




 

Circuittraining

Op dinsdag en donderdag om 08:45 uur en woensdag om 09:00 uur start er een circuittraining. 

Bij een circuittraining wordt een schema doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert. Ook werk je aan de conditie, omdat je aan het einde van elke oefening (bijna) geen rust inlast. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is alleen van het lopen naar de volgende oefening. Circuittraining heeft dus als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Een circuittraining is voor iedereen goed te volgen, maar ook zeker uitdagend genoeg.

Acties

Geen inschrijfkosten!

10-rittenkaart groepslessen: € 60,-

8 weken 1 uur in de week Personal Training inclusief onbeperkt sporten en voedings- en beweegprogramma op maat voor € 375,-

Contact

Naam

Email / Telefoon

Bericht

loading